Thursday, August 27, 2009

Miten säilytetään asiakkuus möhlinnän jälkeen? Empirical study (osa1)

Työmatkallani kävin laiskuuttani hakemassa Hesburgerista Habanero -aterian isolla juomalla ja isoilla ranskanperunoilla kotiinviemisiksi.

Kotona tietenkin huomasin, että kas... juoma ja ranskalaiset ovat pienet, kun piti olla isot. No syödään ne nyt sitten. Ei muuta kuin ketsubapussi käteen ja punaista tahnaa puristelemaan, mutta mitä sattuikaan? Ketsuppi oli jotenkin pilalla, koska se ei muuttanut muotoaan pussista tultuaan vaan pysyi lähes neliönä.

Näiden kommellusten saattelemana päätin sitten kirjoittaa palautteen Hesburgerille. Tyrskäytin lennosta mietteeni Hesburgerin palautelomakkeelle ja painoin send nappia. Onneksi tapanani on kopioida viesti ennen lähettämistä ja se jäi talteen blogia varten. Joskus palautelomakkeet ovat nimittäin särki ja viesti ei lähde ensiyrittämällä.

Hei,

Kävin X:n Hesburgerin autokaistalta ostamassa Habanero -aterian, mikä olikin parempi kuin olin kuvitellut.

No perillä vasta huomasin, että iso juoma olikin pieni ja isot ranskalaiset pienet. Eikä siinä kaikki, vaan ketsupissakin oli jotain vikaa, koska se pysyi pakkauksen muodossa vaikka sen poisti pakkauksesta.

Jotenkin koen että kaikki ei mennyt ihan putkeen, koska en saanut maksamaani tuotetta mukaani. Eli tähän kaipaisin jonkin näköistä korjausta.

Muuta palautetta koskien kaikkia myymälöitä, koska nyt samallahan se tuleekin:
1) autokaistalta ostettaessa ketsuppi unohtuu laittaa mukaan 70% tapauksista.
2) Joskus hampurilaiset ovat hyvässä kunnossa ja toisinaan "littanoita" lättyjä (maku tosin on sama kummassakin)

Yleisesti ottaen olen kuitenkin todella tyytyväinen asiakas vaikka välillä jotain möhlinkejä sattuukin... ihmisiä kun ollaan.

Aurinkoisin terveisin
"Klemmaritehtailija"
Yli 10 vuoden ajan kanta-asiakas, toivottavasti jatkossakin.

Itse kirjoittelen yleensä tuontyyppiset palautteet, mutta olisipa mielenkiintoista nähdä millaisia palautteita muut kirjoittavat. Tuskin kukaan nykyään mitään palautetta edes antaa vaan vaihtaa suoraan firmaa.

Se miten Klemmaritehtaassa tällainen asia hoidetaan selviää sen jälkeen kun saan Hesburgerilta vastauksen ja ehkäpä pienen hyvityksen jolla saan seuraavalla kerralla isot lisukkeet pienten hinnalla.


- Klemmaritehtailija
Tyytyväinen tai entinen Hesburgerin asiakas

No comments:

Post a Comment